Відповідальний за реалізацію антибулінгової програми - ЯЩУК ОКСАНА ІВАНІВНА
тел.: 096 615 73 86
ПЛАН
заходів, спрямованих на
запобігання та протидію булінгу серед учасників освітнього процесу в Чотирбоцькому ліцеї
№ |
Зміст заходу |
Класи |
Термін виконання |
Відповідальні за виконання |
1 |
Години спілкування «Профілактика насильства в учнівському середовищі», «Що таке булін , як себе захистити?», «Що таке агресія. Як навчитися нею керувати?», «Як правильно дружити?», «Причини виникнення булінгу», «Конфлікт. Як його вирішувати».
|
2-11 |
вересень–грудень |
Заступник директора з ВР пр. психолог |
2 |
Опрацювання нормативно-правової документації:
1. Закон
України «Про охорону дитинства» |
|
Протягом року |
Заступник директора з ВР пр. психолог |
3 |
Проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» |
3-11 |
Листопад-грудень |
ЗДВР пр. психолог |
4 |
Проведення в закладі тижня з протидії булінгу |
2-11 |
вересень |
ЗДВР пр. психолог |
5 |
Корисні правила-поради для профілактики і подолання кібер-булінгу. |
1 |
Протягом року |
Класні керівники |
7 |
Тренінгове заняття «Розвиток умінь безконфліктного спілкування. Роль педагога в процесі миробудування» |
вчителі |
лютий |
ЗДВР пр. психолог |
8 |
Зустріч з працівниками служби у справах дітей та ювенальної поліції на тему: «Як протистояти булінгу» |
6–9 |
Протягом року |
ЗДВР пр. психолог |
9 |
Поради батькам, щоби зменшити ризик булінгу та кібербулінгу для своєї дитини. |
1-11 |
Протягом року |
пр. психолог |
10 |
Виховна година «Кібербулінг. Безпека спілкування у мережі Інтернет» |
7–11 |
Протягом року |
Класні керівники |
11 |
Анкетування учнів 2-11 класів "Насильство в родині." |
2-11 |
протягом року |
Пр. психолог |
12 |
Круглий стіл для учнів 9 та11 класів «Все про кібербулінг» |
9–11 |
березень |
Класні керівники |
13 |
Бесіда психолога "Як допомогти дітям впоратися з булінгом". |
вчителі |
грудень |
Пр. психолог |
14 |
Батьківські збори на тему: «Безпечне середовище. Адміністративні стягнення порушників». |
1–11 |
грудень |
ЗДВР
пр. психолог |
15 |
Перегляд відеороликів. «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним впоратись». |
6–11 |
квітень |
Класні керівники |
16 |
Тренінгове заняття «Як протистояти тиску та відстоювати власну позицію» |
5–6 |
травень |
Пр. психолог |
|
Проведення в закладі освіти правопросвітницьких заходів до Міжнародного дня протидії булінгу (День боротьби з цькуванням)” 4 травня |
5-11 |
травень |
ЗДВР пр. психолог |
17 |
Діагностика стану психологічного клімату класу |
1–11 |
Прот. року |
Пр. психолог |
18 |
Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу. |
1–11 |
протягом року |
ЗДВР пр. психолог |
19 |
Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах. Визначення рівня тривоги та депресії учнів |
1-11 |
протягом року |
ЗДВР пр. психолог |
20 |
Конкурс-виставка плакатів на тему Шкільному булінгу скажемо – Ні!» |
1-11 |
Прот.року . |
Класні керівники |
Чотирбоцький ліцей
План заходів
щодо запобігання та протидії булінгу (цькування)
на 2022 – 2023 навчальний рік
№ |
Заходи |
Відповідальний |
Дата |
Форма викон. |
|
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження булінгу (цькування) |
|||||
|
Наказ «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» |
Директор, ЗДВР |
Протягом року |
Наказ |
|
|
Наказ «Про порядок дій персоналу при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти» |
Директор, ЗДВР |
Протягом року |
Наказ |
|
|
Наради з питань профілактики булінгу (цькування): - з педагогічними працівниками; - з технічним персоналом. |
Директор, ЗДВР |
Вересень |
Нарада |
|
|
Розміщення на сайті ліцею нормативних документів. Поновлення тематичного стенду «СТОП БУЛІНГ». Алгоритм дій у разі виявлення ознак чи фактів, що можуть вказувати на вчинення булінгу (цькування) щодо дитини |
ПП, СП |
Вересень |
Сайт, стенд |
|
|
Підготовка рекомендацій для працівників ліцею: - нормативні документи із запобігання та протидії булінгу (цькування); - з розпізнавання ознак булінгу (цькування), форми, причини і наслідки булінгу (цькування), види та способи одержання допомого постраждалими особами. |
ЗДВР, ПП, СП |
Жовтень |
Сайт, буклет |
|
|
Розміщення інформаційної скриньки для повідомлень на сайті закладу |
ПП, СП, Кл. кер. |
Протягом року |
Сайт, повідомлення |
|
Робота з працівниками закладу освіти |
|||||
1. |
Консультування педагогічних працівників із запобігання та протидії булінгу (цькування) (за потребою) |
ЗДВР, ПП, СП |
Протягом року |
Інд. консульт. |
|
2. |
Інструктивні наради з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) з молодшим обслуговуючим персоналом |
Директор, ЗДВР |
Протягом року |
Інд. бесіди |
|
3. |
Бесіди з класними керівниками за результатами проведення психодіагостичних досліджень |
ПП, СП |
Протягом року |
Інд. бесіди |
|
4. |
Організація заходів щодо запобігання булінгу (цькування) на території навчального закладу |
Директор, ЗДВР |
Протягом року
|
Спостереження |
|
5. |
Чергування вчителів у їдальні, коридорах, ігровому майданчику, шкільному подвір`ї. |
ЗДВР |
Постійно |
Чергування |
|
Робота з учнями |
|||||
|
Інформаційно – просвітницькі заходи з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) для дітей та за участю дітей |
Класні керівники, ПП, СП |
Протягом року |
Бесіди, тренінги, години спілкування |
|
|
Заходи в рамках Всеукраїнського тижня протидії булінгу (цькування) |
Класні керівники, ПП, СП |
Вересень |
Бесіди, заняття з елементами тренінгу, години спілкування, перегляд відео |
|
|
Акція «16 днів проти насилля» |
Класні керівники, ПП, СП |
25.11 – 10.12 |
Бесіди, заняття з елементами тренінгу, години спілкування, перегляд відео |
|
|
Акція «Подаруй обійми» до Всесвітнього дня доброти. (1-11 кл) |
ПП |
13 листопада |
|
|
|
Перегляд мультфільму про добро та повагу до дня Толерантності (1-4 кл) |
ПП |
16 листопада
|
Перегляд відео |
|
|
Заняття «Спілкування легко та ввічливо» (Учні, група ризику) |
ПП |
Грудень |
Заняття з елементами тренінгу |
|
|
Лекція «Виявлення та профілактика жорстокої поведінки» (Учні, група ризику) |
ПП |
Лютий
|
Лекція |
|
|
Заняття «Конфлікт. Стилі поведінки під час конфлікту» (5-6 кл) |
ПП |
Березень |
Заняття з елементами тренінгу |
|
Робота з батьками |
|||||
|
Виступи на загальношкільних батьківських зборах з профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі |
ЗДВР, класні керівники, ПП, СП |
Березень |
Виступ |
|
|
Індивідуальні бесіди з батьками щодо профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі |
ПП, СП |
Протягом року (за потреби) |
Інд. консультації |
|
|
Поради батькам «Вправи на зниження агресії» |
ПП |
Листопад |
Заняття з елементами тренінгу |
|
|
Індивідуальні бесіди з батьками дітей «групи ризику» |
ПП |
Протягом року |
Бесіди |
|
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти |
|||||
1. |
Моніторинг здобувачів освіти 1-11 класів про випадки булінгу (цькування) (за потребою) |
ПП, СП |
Протягом року |
Анкетування |
|
2. |
Моніторинг батьків на випадки булінгу (цькування) (за потребою) |
ПП, СП, класні керівники |
Протягом року |
Анкетування |
|
3. |
Звіт про виконання заходів із запобігання та протидії булінгу (цькування) |
ЗДВР |
1 раз на квартал |
Звіт |
ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ (З ДОТРИМАННЯМ КОНФІДЕНЦІЙНОСТІ) ЗАЯВ ПРО ВИПАДКИ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ, ПОРЯДОК РЕАГУВАННЯ НА ДОВЕДЕНІ ВИПАДКИ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ОСІБ, ПРИЧЕТНИХ ДО БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ).
Із метою створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти здобувачів освіти педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу зобов’язані повідомляти керівника закладу про випадки булінгу, учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
Відповідно до такої заяви керівник закладу видає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб. Для прийняття рішення за результатами розслідування керівник закладу скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Службу у справах дітей.
У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згодний із цим, то він може звертатися до органів Національної поліції України із заявою.
Керівник закладу повідомляє про терміни, порядок реагування на доведені випадки булінгу, відповідальність осіб, причетних до булінгу та процедуру розгляду відповідно до законодавства.
Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)
– якщо Комісія визнає, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять системний характер, про це повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна превенція) та Служба у справах дітей;
– якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згоден з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою.
Директору Чотирбоцького ліцею
Березніцькій Є.Є.
(ПІБ учня/учениці, назва закладу,клас)
Адреса фактичного проживання
Контактний телефон
Заява
Я, (ПІБ учня/учениці, вказати клас), повідомляю, що учень або учні (вказати ПІБ учня/учнів, клас) мене ображає/ображають. Це виражається в тому, що ….(перерахувати види образ, цькувань), які були застосовані до мене.
Прошу допомогти у вирішенні даної ситуації, що склалася.
Дата Підпис
Зразок 2
Директору
Чотирбоцького ліцею
Березніцькій Є.Є.
(ПІБ матері, батька або особи яка їх заміняє учня/учениці, назва закладу,клас)
Адреса фактичного проживання
Контактний телефон
Заява
Я, (ПІБ батьків),батько або мати учениці(ПІБ учня/учениці, вказати клас) повідомляю, що учень або учні (вказати ПІБ учня/учнів, клас) ображає/ображають мою дитину. Це виражається в тому, що ….(перерахувати види образ, цькувань), які були застосовані до неї.
Прошу допомогти у вирішенні даної ситуації, що склалася.
Дата Підпис